ネットワークをシンプルに考える。

宇宙、芸術、情報技術、哲学など。

Adobe Flashの終了、内容を見てみる。

1.AdobeAdobe Flashを2020年に終了することを発表。

2017年7月25日、米AdobeAdobe Flashを2020年に終了することを発表した。

Adobe FlashがWEBの発展に重要な役割を担ってきただけに、この宣言は一時代の終わりを告げるものだった。

(リリース本文は以下を参照)

blogs.adobe.com

 

2.Adobe Flash終了宣言の内容

実際に終了宣言はどのような内容だろうか。

以下、翻訳。(日本語)

FLASH & THE FUTURE OF INTERACTIVE CONTENT

 

(訳)「フラッシュ&インタラクティブコンテンツの未来」

 

Adobe has long played a leadership role in advancing interactivity and creative content – from video, to games and more – on the web. Where we’ve seen a need to push content and interactivity forward, we’ve innovated to meet those needs. Where a format didn’t exist, we invented one – such as with Flash and Shockwave. And over time, as the web evolved, these new formats were adopted by the community, in some cases formed the basis for open standards, and became an essential part of the web.

(訳)「アドビは、ビデオ、ゲーム、その他のウェブ上でインタラクティブ性とクリエイティブなコンテンツを進化させる上でリーダーとしての役割を果たしてきました。コンテンツとインタラクティブ性を推進する必要があることが分かったところで、我々はそのニーズを満たすために革新してきました。フォーマットが存在しない場合、FlashShockwaveなどでフォーマットを作成しました。そして、Webが進化するにつれて、これらの新しいフォーマットがコミュニティによって採用され、場合によってはオープンスタンダードの基礎を形成し、ウェブの不可欠な部分となりました。」

But as open standards like HTML5, WebGL and WebAssembly have matured over the past several years, most now provide many of the capabilities and functionalities that plugins pioneered and have become a viable alternative for content on the web. Over time, we’ve seen helper apps evolve to become plugins, and more recently, have seen many of these plugin capabilities get incorporated into open web standards. Today, most browser vendors are integrating capabilities once provided by plugins directly into browsers and deprecating plugins.

(訳)「しかし、HTML5WebGL、WebAssemblyなどのオープンスタンダードがここ数年で成熟した現在、ほとんどの場合、プラグインが開発し、Web上のコンテンツの代わりに実行可能な多くの機能と機能が提供されています。時間が経つと、ヘルパーアプリケーションはプラグインになるように進化し、最近ではこれらのプラグイン機能の多くがオープンなWeb標準に組み込まれているのを見てきました。今日、ほとんどのブラウザベンダーは、プラグインによって提供された機能をブラウザに直接統合し、プラグインを非難しています。」

Given this progress, and in collaboration with several of our technology partners – including AppleFacebookGoogleMicrosoft and Mozilla – Adobe is planning to end-of-life Flash. Specifically, we will stop updating and distributing the Flash Player at the end of 2020 and encourage content creators to migrate any existing Flash content to these new open formats.

(訳)「この進歩と、AppleFacebookGoogleMicrosoftMozillaをはじめとするいくつかの技術パートナーとの共同作業で、Adobe FlashFlashの廃止を計画しています。具体的には、2020年末にFlash Playerの更新と配布を中止し、既存のFlashコンテンツをこれらの新しい公開フォーマットに移行するようコンテンツ作成者に勧めます。

Several industries and businesses have been built around Flash technology – including gaming, education and video – and we remain committed to supporting Flash through 2020, as customers and partners put their migration plans into place. Adobe will continue to support Flash on a number of major OSs and browsers that currently support Flash content through the planned EOL. This will include issuing regular security patches, maintaining OS and browser compatibility and adding features and capabilities as needed. We remain fully committed to working with partners, including AppleFacebookGoogleMicrosoftand Mozilla to maintain the security and compatibility of Flash content. [To see each partner’s announcement on this news, click on the links inside each partner name.] In addition, we plan to move more aggressively to EOL Flash in certain geographies where unlicensed and outdated versions of Flash Player are being distributed.

(訳)「ゲーム、教育、ビデオなどのFlashテクノロジを中心にいくつかの業界やビジネスが構築されており、顧客やパートナーがマイグレーション計画を立案する中で、Flashは2020年までサポートを継続しています。アドビは、予定されているEOLを通じて現在Flashコンテンツをサポートしている多数の主要なOSおよびブラウザでFlashを引き続きサポートしていきます。これには、定期的なセキュリティパッチの発行、OSとブラウザの互換性の維持、必要に応じた機能の追加などが含まれます。 Flashコンテンツのセキュリティと互換性を維持するために、AppleFacebookGoogleMicrosoftMozillaなどのパートナーと協力しています。 [このニュースに関する各パートナーの発表を見るには、各パートナー名のリンクをクリックしてください。]また、Flash Playerのライセンスされていないバージョンと古いバージョンが配布されている地域では、より積極的にEOL Flashに移行する予定です。」

Adobe will also remain at the forefront of leading the development of new web standards and actively participate in their advancement. This includes continuing to contribute to the HTML5 standard and participating in the WebAssembly Community Group. And we’ll continue to provide best in class animation and video tools such as Animate CC, the premier web animation tool for developing HTML5 content, and Premiere Pro CC.

(訳)「アドビはまた、新しいWeb標準の開発をリードし、積極的に進歩に参加する最前線にいます。これには、引き続きHTML5標準への貢献とWebAssemblyコミュニティグループへの参加が含まれます。そして、私たちは、HTML5コンテンツを開発するための最高のWebアニメーションツールであるAnimate CCやPremiere Pro CCなど、最高クラスのアニメーションとビデオツールを提供し続けます。」

Looking ahead, Adobe will continue to provide the best tools and services for designers and developers to create amazing content for the web.

(訳)「Adobeは今後も、デザイナーや開発者がWeb用のすばらしいコンテンツを作成するための最良のツールとサービスを提供し続けます。」(以上)